Subject: Vabas vormis pöördumine seoses liiklusmüra häiringuga
From: Riina Kütt <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Date: Mon, 24 Mar 2025 14:13:08 +0200

Tähelepanu! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu 
saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Pöörduja: Riina Kütt
Vastus saata: [email-masked] <mailto:[email-masked]>

Pöördumise selgelt väljendatud sisu

Esiteks väljendan selgelt, et kuna ma ei ole valdkonna spetsialist, siis ei 
valda ma konteksti ja see piirab selgelt väljendamist ning kui minu 
pöördumist menetlevad ametnikud ei saa minu pöördumise sisust täpselt aru, 
siis palun enne võimaliku formaalse vastuse fabritseerimist pöörduda 
täiendavate küsimustega minu poole selleks, et saavutada ametniku poolne 
täpne arusaamine probleemist ning sellest tõukuvast pöördumisest.

Probleem seisneb selles, et 2024. aasta sügisest on Tartus Põhja puiesteel 
uus liikluskorraldus, mille tulemusena Põhja puiesteel Sõpruse puiestee 
ristmiku lähistel asuvates majades on tõusnud liiklusmüra tase talumatule 
tasemele. Seni tupikteena funktsioneerinud tänav on muutunud mitut suurt 
linnaosa ühendavaks magistraaliks, läbi mille sõidavad lisaks sõiduautodele 
ka kõikvõimalikud suure massiga veoautod. Liiklusvool on tihe ja veoautode 
tõttu ka sisuliselt ööpäevaringne. Tänava kaudu on loodud ühendus Tartut 
läbivale transiidile.

Ehkki "Jaamamõisa linnaosa elamupiirkonna detailplaneeringu liiklusskeemi 
analüüs <https://www.tartu.ee/sites/default/files/5267_JaamaSelet.pdf> " 
näeb muuhulgas ette, et planeeringu realiseerimisel rajatavad teed tuleb 
rajada koos liiklust rahustavate elementidega, siis ca 2 km pika ja sirge 
Põhja puiestee peal on vaid üks, juba varasemalt seal asunud ringtee, 
millest Sõpruse puiestee fooriga ristmikuni on sirge tänav ilma ühegi 
liiklust rahustava elemendita. Liiklusmärkide järgi on kiirusepiirang alas 
on 50 km/ tunnis. Sirge tänav suubub Sõpruse puiestee fooriga ristmikku, 
mille poole suundudes ja kaugelt rohelist foorituld nähes paljud autod 
kiirendavad sõidukiirust nähtavalt üle lubatud piirnormi. Sama toimub piki 
sirget tänavat ristmikult eemale suundudes. Uue tee ääres on madalhaljastus 
ning varasemalt ehitatud majad asuvad üksteise suhtes nii, et teatud 
asukohtades näivad müra helilained eri suundades ehitatud majade vastu 
peegelduvat ja seeläbi ka võimenduvat.

Elu häiriva müra tekkimist peale uue likluskorralduse kehtima hakkamist on 
käsitletud 2024. aasta sügisel ka meie ühistu üldkoosolekul ning võimalike 
lahendustega pidi edasi tegelema haldur, kuid kahjuks ta lihtsalt ei tegele 
sellega. Seetõttu pöördusin u nädal tagasi Tartu Linnavalitsuse poole, ning 
sealt sain ametniku Maarja Aedviir soovituse pöörduda Terviseameti poole 
selleks, et taotleda subjektiivselt tunnetatud probleemi objektiviseerimist 
vastavate mõõtmiste abil, misjärel on võimalik linnavalitsusel asuda antud 
piirkonnas liiklust rahustavaid meetmeid teostama.

Kokkuvõtteks: Taotlen seda, et Terviseamet teostaks liikluskoormuse ja 
mürauuringud antud piirkonnas võttes arvesse muuhulgas ka helilainete 
võimalikku peegeldumist ning ilmast sõltuvat helilainete levikut. Kui 
Terviseamet selliseid uuringuid ei teosta, siis palun minu pöördumine edasi 
saata institutsioonile, kelle pädevuses on kirjeldatud probleemidega 
tegelemine.

Lugupidamisega
------------

Riina Kütt
Juhataja
Koolituskeskus Tungal
GSM +372 503 2251
[email-masked] <mailto:[email-masked]>

  <https://ci3.googleusercontent.com/mail-sig/AIorK4xLFTY5oXmOWDPQOVwS0OF3YR_ZBTUCF8cPEc819JEWoHwlazvMK5Ut9HMeUdt4A9HyQ3r2rew>